Jak korzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Jak korzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej urzędu:
Dokumenty elektroniczne, w szczególności podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia), mogą być wnoszone za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie - treść. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) musi być uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym oraz zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.
W celu wniesienia podania do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski konieczne jest posiadanie konta na platformie ePUAP lub adresu eDoręczeń. Przekazanie dokumentu następuje poprzez wypełnienie na stronie ePUAP odpowiedniego formularza.
1. Co to jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP)? Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) - jest środkiem komunikacji elektronicznej, który służy przekazywaniu informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformacyjnej INTERNET. Elektroniczna Skrzynka Podawcza urzędu funkcjonuje na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) i wymaga spełnienia warunków obowiązujących na tej platformie.
Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje, zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny, jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP. Profil zaufany ePUAP może założyć każda pełnoletnia osoba na platformie epuap.gov.pl.
Po złożeniu elektronicznego wniosku w systemie ePUAP profil zaufany można potwierdzić w ciągu 14 dni w wybranych urzędach i instytucjach. Pełna lista „punktów potwierdzających” udostępniona jest na stronie: Strona główna ePUAP » POTWIERDŹ PROFIL ZAUFANY » Znajdź punkt potwierdzający (Punkt potwierdzający profil zaufany ePUAP znajduje się w Urzędzie Gminy Aleksandrów Kujawski pok. nr 7).
2. Potwierdzenie odbioru wysłanego dokumentu.
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
3. Jak wysłać dokument elektroniczny do urzędu za pośrednictwem ESP? Aby skorzystać z ESP należy dysponować kontem na ePUAP-ie oraz profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Po poprawnym zalogowaniu się na platformie ePUAP należy postępować zgodnie z dalszymi wskazówkami dotyczącymi poszczególnych spraw z katalogu spraw.
4. Jakie są warunki organizacyjno – techniczne doręczania dokumentów w formie elektronicznej za pośrednictwem ESP?
- Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /af08b1bc8g/skrytka.
- Formaty dokumentów dołączanych jako załącznik do dokumentów w formie elektronicznej wysyłanych na adres ESP: .doc, .docx, .gif, .jpg, .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .svg, .tif , .txt, .xls, .xlsx, .xml.
- Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekraczać 5 MB.
- Dokumenty zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane.