Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Referent ds. Ochrony Przyrody w Wydziale Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Aleksandrów Kujawski

OGŁOSZENIE

NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE REFERENT DS. OCHRONY PRZYRODY W WYDZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA

W URZĘDZIE GMINY ALEKSANDRÓW KUJAWSKI

1. Nazwa i adres jednostki.

Urząd Gminy

87-700 Aleksandrów Kujawski ul. Słowackiego 12

 

2. Określenie stanowiska

Stanowisko - referent ds. ochrony przyrody

Wymiar czasu pracy: pełny etat.

Rodzaj umowy: umowa o pracę.

Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy w Aleksandrowie Kujawskim,

 

3.Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania:

Wymagania formalne niezbędne:

  1. posiada obywatelstwo polskie, o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
  3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  4. wykształcenie średnie lub wyższe preferowane o kierunku ochrona środowiska i pokrewne
  5. posiada znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym;
  6. biegła obsługa komputera (MS Office, Word, Excel),

 

4. Wymagania dodatkowe.

  1. Dokładność, zdolności analityczne, odporność na trudne sytuacje zawodowe, asertywność
  2. Umiejętność organizacji pracy i pracy zespołowej.
  3. Dyspozycyjność, kreatywność.
  4. Zakres wykonywania zadań na stanowisku.
    1. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów szczegółowych dotyczących ochrony środowiska, ochrony powietrza oraz sporządzanie sprawozdań oraz decyzji w granicach kompetencji;
    2. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie przyrody - wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów oraz wymierzanie kar za ich usuwanie bez wymaganego zezwolenia;
    3. Prowadzenie ewidencji wymaganych przepisami prawa;
    4. Obsługa Planu Urządzania Lasu;
    5. Zbywanie drewna pozyskanego w wyniku wycinek prowadzonych na gruntach gminnych, w tym prowadzenia rejestru jego pozyskania;
    6. Prowadzenie spraw związanych z produkcją rośliną, zwierzęcą i leśnictwem oraz współpraca z agencjami działającymi na rzecz rolnictwa;
    7. Szacowanie szkód związanych z wystąpieniem zjawisk spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi;
    8. Opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich oraz wniosków o wydzierżawienie obwodów łowieckich;
    9. Koordynacja zadań związanych z realizacją Programu Ochrony Powietrza dla województwa kujawsko-pomorskiego
    10. Kreowanie polityki rozwoju i kierunków działania gminy powalającej na realizację gospodarki niskoemisyjnej, minimalizacje emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz minimalizację wpływu człowieka na klimat;
    11. Współdziałanie w realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków; 
    12. Realizacja zadań wynikających z programów w ramach dotacji lub dofinansowania z zakresu ochrony środowiska;
    13. Realizacja i koordynowanie prac związanych z udzielaniem dofinansowania kosztów poniesionych na wymianę źródeł ciepła zasilanych paliwami stałymi;
    14. Prowadzenie spraw z zakresu Prawa Wodnego, w tym ustalanie opłaty retencyjnej;
    15. Utrzymywanie urządzeń wodnych będących własnością gminy i współpraca w tym zakresie z Gminną Spółką wodną;
    16. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze;
    17. Udział w przygotowaniu dokumentacji związanej z planowanymi do realizacji inwestycjami:
    18. Przygotowywanie dokumentacji merytorycznej niezbędnej do udzielenia zamówień publicznych;
    19. Przygotowywanie pod względem merytorycznym projektów uchwał rady i zarządzeń wójta oraz wykonywanie podjętych uchwał i zarządzeń wójta;
    20. Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie informacji publicznej i informacji o środowisku;
    21. Realizacja zadań z zakresu funduszu sołeckiego;
    22. Aktualizacja strony internetowej i BIP w zakresie zadań na stanowisku pracy

 

5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku.

  1. stanowisko urzędnicze z dostępem do internetu,
  2. praca administracyjno - biurowa z obsługą urządzeń technicznych,
  3. obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych.
  4. Stanowisko pracy - na parterze budynku.
  5. Wynagrodzenie - 4800,00 zł - 5300,00 zł plus wysługa lat.

W Urzędzie Gminy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.

 

6. Wymagane dokumenty.

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys - CV, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej opatrzony klauzulą ,, wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
  3. oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów), oraz kopie dokumentów o ukończonych kursach, szkoleniach podnoszących kwalifikację oraz kopie świadectw pracy.
  5. kserokopie świadectw pracy,
  6. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
  7. oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
  8. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku, 9. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  9. w przypadku kandydata z orzeczoną niepełnosprawnością - kopia dokumentu
  10. potwierdzającego niepełnosprawność,
  11. opinie, referencje,
  12. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2018 poz. 931 ze zm.) wszystkie wymagane dokumenty muszą być złożone w języku polskim


7. Warunki zatrudnienia:

W Urzędzie Gminy Aleksandrow Kujawski obowiązują następujące zasady zawierania umów o pracę:

  1. umowy o pracę zawierane będą na czas określony, nieprzekraczający 33 miesięcy,
  2. pierwsza umowa o pracę zawierana będzie na czas do 6 miesięcy, jeżeli kandydata będzie obowiązywało odbycie służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282);
  3. czas trwania pierwszej umowy o pracę, dla osób które nie są zobowiązane do odbycia służby przygotowawczej - do roku;
  4. postanowień pkt 1 - 3 nie stosuje się w przypadku, gdy kandydat jest dotychczas zatrudniony w Urzędzie Gminy Aleksandrów Kujawski

 

8, Klauzula informacyjna

Zgodnie z art.13 ust.1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku

  1. Gmina Aleksandrów Kujawski informuje, że jest administratorem Państwa danych osobowych w siedzibie Urzędu ul. Słowackiego 12, 87-700 Aleksandrów Kujawski. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Kontakt z nim pod następującym adresem mail: marcin.brzdek@gmina-aleksandrowkujawski.pl
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, miejsca zamieszkania, wykształcenia oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia będą przetwarzana na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2106/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE (RODO), tj. w oparciu o prawnie usprawiedliwiony interes wynikający z art. 22/1/kodeksu pracy. W pozostałym zakresie danych osobowych i informacji o kandydacie będą one przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. w oparciu o zgodę.
  3. Podane przez Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania rekrutacji na wskazane stanowisko i zostaną zniszczone 3 miesiące po jej zakończeniu.
  4. Przysługuje Państwu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych.
  5. Macie Państwo prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w każdym momencie, bez wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania lub brak zgody na ich przetwarzanie niestety uniemożliwi Państwa udziału w procesie rekrutacji.
  7. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86.
  8. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych.

 

10. Miejsce i termin składania dokumentów.

Oferty należy składać osobiście w Urzędzie Gminy w Aleksandrowie Kujawskim przy ul. Słowackiego 12 pokój nr 107 lub za pośrednictwem poczty w zaklejonej kopercie z dopiskiem ,,Dotyczy naboru na stanowisko referenta ds. ochrony przyrody umieszczonym na kopercie.

Wymagane dokumenty należy składać do dnia 14.07.2025 r. (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim). Dokumenty, które zostaną złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Wszelkie informacje o naborze oraz wyniki będą umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim.

Postępowanie składać się będzie z:

  1. Selekcji wstępnej, czyli weryfikacji ofert pod względem formalnym oraz wstępnej oceny merytorycznej. Po dokonaniu analizy formalnej dokumentów aplikacyjnych kandydaci zakwalifikowani do następnego etapu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, które nie spełnią wymogów formalnych nie będą informowane.
  2. Selekcji końcowej, składającej się z rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Załączniki:

PDFOgłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędniczne referent ds. ochrony przyrody

DOCKwestionariusz Osobowy

DOCZgoda rekrutacja RODO

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego