Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Referent ds. Ochrony Przyrody w Wydziale Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Aleksandrów Kujawski
OGŁOSZENIE
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE REFERENT DS. OCHRONY PRZYRODY W WYDZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA
W URZĘDZIE GMINY ALEKSANDRÓW KUJAWSKI
1. Nazwa i adres jednostki.
Urząd Gminy
87-700 Aleksandrów Kujawski ul. Słowackiego 12
2. Określenie stanowiska
Stanowisko - referent ds. ochrony przyrody
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
Rodzaj umowy: umowa o pracę.
Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy w Aleksandrowie Kujawskim,
3.Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania:
Wymagania formalne niezbędne:
- posiada obywatelstwo polskie, o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)
- ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie średnie lub wyższe preferowane o kierunku ochrona środowiska i pokrewne
- posiada znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym;
- biegła obsługa komputera (MS Office, Word, Excel),
4. Wymagania dodatkowe.
- Dokładność, zdolności analityczne, odporność na trudne sytuacje zawodowe, asertywność
- Umiejętność organizacji pracy i pracy zespołowej.
- Dyspozycyjność, kreatywność.
- Zakres wykonywania zadań na stanowisku.
- Wykonywanie zadań wynikających z przepisów szczegółowych dotyczących ochrony środowiska, ochrony powietrza oraz sporządzanie sprawozdań oraz decyzji w granicach kompetencji;
- Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie przyrody - wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów oraz wymierzanie kar za ich usuwanie bez wymaganego zezwolenia;
- Prowadzenie ewidencji wymaganych przepisami prawa;
- Obsługa Planu Urządzania Lasu;
- Zbywanie drewna pozyskanego w wyniku wycinek prowadzonych na gruntach gminnych, w tym prowadzenia rejestru jego pozyskania;
- Prowadzenie spraw związanych z produkcją rośliną, zwierzęcą i leśnictwem oraz współpraca z agencjami działającymi na rzecz rolnictwa;
- Szacowanie szkód związanych z wystąpieniem zjawisk spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi;
- Opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich oraz wniosków o wydzierżawienie obwodów łowieckich;
- Koordynacja zadań związanych z realizacją Programu Ochrony Powietrza dla województwa kujawsko-pomorskiego
- Kreowanie polityki rozwoju i kierunków działania gminy powalającej na realizację gospodarki niskoemisyjnej, minimalizacje emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz minimalizację wpływu człowieka na klimat;
- Współdziałanie w realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków;
- Realizacja zadań wynikających z programów w ramach dotacji lub dofinansowania z zakresu ochrony środowiska;
- Realizacja i koordynowanie prac związanych z udzielaniem dofinansowania kosztów poniesionych na wymianę źródeł ciepła zasilanych paliwami stałymi;
- Prowadzenie spraw z zakresu Prawa Wodnego, w tym ustalanie opłaty retencyjnej;
- Utrzymywanie urządzeń wodnych będących własnością gminy i współpraca w tym zakresie z Gminną Spółką wodną;
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze;
- Udział w przygotowaniu dokumentacji związanej z planowanymi do realizacji inwestycjami:
- Przygotowywanie dokumentacji merytorycznej niezbędnej do udzielenia zamówień publicznych;
- Przygotowywanie pod względem merytorycznym projektów uchwał rady i zarządzeń wójta oraz wykonywanie podjętych uchwał i zarządzeń wójta;
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie informacji publicznej i informacji o środowisku;
- Realizacja zadań z zakresu funduszu sołeckiego;
- Aktualizacja strony internetowej i BIP w zakresie zadań na stanowisku pracy
5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku.
- stanowisko urzędnicze z dostępem do internetu,
- praca administracyjno - biurowa z obsługą urządzeń technicznych,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych.
- Stanowisko pracy - na parterze budynku.
- Wynagrodzenie - 4800,00 zł - 5300,00 zł plus wysługa lat.
W Urzędzie Gminy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty.
- list motywacyjny,
- życiorys - CV, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej opatrzony klauzulą ,, wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów), oraz kopie dokumentów o ukończonych kursach, szkoleniach podnoszących kwalifikację oraz kopie świadectw pracy.
- kserokopie świadectw pracy,
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku, 9. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- w przypadku kandydata z orzeczoną niepełnosprawnością - kopia dokumentu
- potwierdzającego niepełnosprawność,
- opinie, referencje,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2018 poz. 931 ze zm.) wszystkie wymagane dokumenty muszą być złożone w języku polskim
7. Warunki zatrudnienia:
W Urzędzie Gminy Aleksandrow Kujawski obowiązują następujące zasady zawierania umów o pracę:
- umowy o pracę zawierane będą na czas określony, nieprzekraczający 33 miesięcy,
- pierwsza umowa o pracę zawierana będzie na czas do 6 miesięcy, jeżeli kandydata będzie obowiązywało odbycie służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282);
- czas trwania pierwszej umowy o pracę, dla osób które nie są zobowiązane do odbycia służby przygotowawczej - do roku;
- postanowień pkt 1 - 3 nie stosuje się w przypadku, gdy kandydat jest dotychczas zatrudniony w Urzędzie Gminy Aleksandrów Kujawski
8, Klauzula informacyjna
Zgodnie z art.13 ust.1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku
- Gmina Aleksandrów Kujawski informuje, że jest administratorem Państwa danych osobowych w siedzibie Urzędu ul. Słowackiego 12, 87-700 Aleksandrów Kujawski. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Kontakt z nim pod następującym adresem mail: marcin.brzdek@gmina-aleksandrowkujawski.pl
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, miejsca zamieszkania, wykształcenia oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia będą przetwarzana na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2106/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE (RODO), tj. w oparciu o prawnie usprawiedliwiony interes wynikający z art. 22/1/kodeksu pracy. W pozostałym zakresie danych osobowych i informacji o kandydacie będą one przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. w oparciu o zgodę.
- Podane przez Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania rekrutacji na wskazane stanowisko i zostaną zniszczone 3 miesiące po jej zakończeniu.
- Przysługuje Państwu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych.
- Macie Państwo prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w każdym momencie, bez wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania lub brak zgody na ich przetwarzanie niestety uniemożliwi Państwa udziału w procesie rekrutacji.
- Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86.
- Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych.
10. Miejsce i termin składania dokumentów.
Oferty należy składać osobiście w Urzędzie Gminy w Aleksandrowie Kujawskim przy ul. Słowackiego 12 pokój nr 107 lub za pośrednictwem poczty w zaklejonej kopercie z dopiskiem ,,Dotyczy naboru na stanowisko referenta ds. ochrony przyrody umieszczonym na kopercie.
Wymagane dokumenty należy składać do dnia 14.07.2025 r. (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim). Dokumenty, które zostaną złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelkie informacje o naborze oraz wyniki będą umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim.
Postępowanie składać się będzie z:
- Selekcji wstępnej, czyli weryfikacji ofert pod względem formalnym oraz wstępnej oceny merytorycznej. Po dokonaniu analizy formalnej dokumentów aplikacyjnych kandydaci zakwalifikowani do następnego etapu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, które nie spełnią wymogów formalnych nie będą informowane.
- Selekcji końcowej, składającej się z rozmowy kwalifikacyjnej.
Załączniki:
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędniczne referent ds. ochrony przyrody