Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości
2. kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do nieruchomości
3. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wnioskodawcy
4. potwierdzenie opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w kwocie 17 zł (w przypadku działania przez pełnomocnika)
Numery porządkowe budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. O tych ustaleniach zawiadamia się właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Osoby wskazane powyżej, zobowiązane są, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeracji porządkowej, do umieszczenia, w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się nazwę ulicy lub placu.
(Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.);
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015r. poz. 783)
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego budynku lub zaświadczenie o numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
Załączniki:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego (361,78KB)
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego (48,00KB)
Wzor Pelnomocnictwo (223,52KB)
Wzor Pelnomocnictwo (118,60KB)