Sposoby stanowienia aktów publicznoprawnych
Projekty uchwał rady gminy są przygotowywane według określonych zasad zapisanych w statucie gminy oraz przepisach regulujących zasady i techniki prac legislacyjnych.
Przygotowane projekty uchwał są omawiane i akceptowane przez wójta gminy. Projekty uchwał rady gminy po akceptacji przez wójta są kierowane do dalszej pracy w poszczególnych komisjach rady gminy.
Na sesji rady gminy projekty uchwał są prezentowane przez wójta gminy, następnie swoje stanowisko i uwagi prezentują komisje rady i wnioskują o przyjęcie projektu uchwały lub jego odrzucenie.
Po dyskusji nad prezentowanym projektem uchwały przystępuje się do głosowania. Wynik głosowania rozstrzyga czy uchwała zostaje przyjęta czy też odrzucona.
Uchwała po przyjęciu jest wpisywana do rejestru, jeden egzemplarz wywieszony jest na tablicy ogłoszeń w urzędzie gminy. Treść uchwały rady jest zamieszczana również na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Uchwały wymagające publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego są przekazywane do redakcji tegoż dziennika.